Meditsiinilised tilgutid 05.04.13 / Toitumine ja ülekaalulisus
Külastaja küsib:
Tere!
Olen puberteedieas neiu ning tunnen tugevat survet eakaaslaste poolt olla piitspeenike. Lugesin artiklit, mis rääkis kirjanikust, kes protestiks sõdade vastu keeldus söömisest. Mind on pikka aega vaevanud küsimus, mis minust saab, kui keeldun söömast. Arvatavasti ei teeks keegi sellest välja ning alanenud kehakaalu tõttu saaksin komplimente. Tegelikult ei nähta, et mul on probleem, kuid alternatiiviks söömishäiretele sooviks kasutada tilguteid. Mis asjad on meditsiinilised tilgutid, kust neid saaks ning miks neid kasutatakse?
Tänan
Arst vastas:
Kristel Ehala-Aleksejev
dr Kristel Ehala-Aleksejev
Arst-toitumisterapeut
Tartu Ülikooli Kliinikum
Tere.
Meditsiinis kasutatakse tilguteid juhtudel, kus mingil põhjusel on toitainete imendumine seedetraktist taksitatud või inimene ei saa ise süüa. Tilgutite kasutamine on meditsiiniline protseduur, mis vajab oskustega inimese järelevalvet ning vastavaid teadmisi. Olles jõudnud oma mõtetega seisu, mida kirjas edastate, peaksite oma tunnetest ja arvamustest kindlasti rääkima mõne täiskasvanuga. Inimesega, kes oskaks teid nõustada ja hinnata, saamaks aru, kas siiski pole tegu algava söömishäirega. Söögiga seotud negatiivsed mõtted (mida toidust keeldumine on) ei too teie ellu juurde rõõmu ega rahulolu. Õppides oma keha armastama ja tema eest igakülgselt hoolt kandma (sh. tasakaalustatud toitumise, liikumine, vaimse ja emotsionaalse poolega tegelemise näol) saate minna soovitud suunas. Me oleme tervik. Lõhkudes osa endast, lõhume terviku.
Heade soovidega, dr.Ehala