50447 tasuta nõuannet!
Arst annab nõu, küsi julgelt!
Küsi arstilt!
Kliinik.ee RSS Feed
 
Kas söömise kujutlemine aitab vähem süüa?

Kas söömise kujutlemine aitab vähem süüa?

Head uudised dieedipidajatele! Kujutage endale ette, et sööte oma lemmiktoite, olgu siis M&M šokolaadinööpe või pehmeid pumatikomme, ning uuringu tulemustel söötegi võib-olla vähem.

Tegemist võib olla uue nipiga, mida dieedipidajad saavad kasutada siis, kui janunevad mõne paksuks tegeva lemmiku järele, kirjutab USA Today.

Pittsburghis asuva Carnegie Melloni ülikooli (Carnegie Mellon University) teadlased viisid läbi viis uuringut, et saada teada, kuidas „pidev söömise kujutlemine“ söömist tegelikult mõjutab.

Ühes uuringus paluti osalejatel ette kujutada, et nad teevad ühte tegevust järgemööda 33 korda. Üks rühm pidi ette kujutama, et paneb 33 veeranddollarist münti müntidega töötavasse pesumasinasse. Teisel rühmal paluti ette kujutada 30 veeranddollarise panemist pesumasinasse ja üksteise järel kolme M&M söömist.

Kolmandal rühmal paluti kujutleda kolme veeranddollarise panemist pesumasinasse ja järgemööda 30 M&M söömist.

Seejärel võisid osalejad vabalt võtta kommikausist komme.

Need, kes pidid ette kujutama 30 M&Mi söömist, sõid oluliselt vähem komme kui need, kes pidid teisi tegevusi ette kujutama. Nad sõid umbes kaks kommi võrreldes teiste rühmade keskmiselt viie kommiga. Seda tulemust kinnitasid mitmed teised samade uurijate poolt läbi viidud ja sama ülesehitusega uuringud.

Nii et kui teil tekib küpsiseisu, kuid te ei taha kiusatusele järele anda, „püüdke endale ette kujutada, kuidas te ampshaaval küpsist sööte,“ selgitas uurimuse autor, sotsiaalteaduste dotsent ja otsustamisprotsessi spetsialist Carey Morewedge. Ta on psühholoog, kes uurib hinnangute andmist ja otsuste tegemist.

Teises uuringus avastas Morewedge, et need, kes lihtsalt M&M-ide söömisele mõtlesid, sõid rohkem komme kui need, kes nende söömist ette kujutasid.

k

Kas see artikkel oli kasulik lugemine?
 
Tervise Arengu Instituut soovitab: soola pane kahvliga! Tervise Arengu Instituut soovitab: soola pane kahvliga!
Tervise Arengu Instituut soovitab kauplustes tootepakendeid lugeda ja võrrelda: inimene tohiks maksimaalselt tarbida umbes 5 grammi ehk ühe triiki teelusikatäie soola ööpäevas, soola pikaajaline liigtarbimine põhjustab aga erinevaid terviseprobleeme. btn_k
Tagli Pitsi: pealesunnitud soolased valikud Tagli Pitsi: pealesunnitud soolased valikud   Anoreksia võib olla põhjustatud ajudefektist Anoreksia võib olla põhjustatud ajudefektist
Kevadine toidulaud kergemaks ja värvilisemaks! Kevadine toidulaud kergemaks ja värvilisemaks!
Tervise Arengu Instituut koos Eesti suuremate kauplusekettidega kutsub ka kevadel pöörama suuremat rõhku puu- ja köögiviljadele, et tervislikumalt ja kergemalt toituda. btn_k
Tsöliaakiasse haigestumine on tõusuteel Tsöliaakiasse haigestumine on tõusuteel   Algab koolitoidu uuring Algab koolitoidu uuring
Tagasi Kliinik.ee lehele
10 soovitust mitmekesiseks toitumiseks
10 soovitust mitmekesiseks toitumiseks
Mida süüa, et toit oleks tervislik ja samas mitmekesine? Loe edasi...
Kas ma kaalun liialt palju?
Kas ma kaalun liialt palju?
Kas sinu kehakaal on normis? Tee test! Loe edasi...
Diabeet - kas mind ohustab 2. tüüpi diabeet?
Diabeet - kas mind ohustab 2. tüüpi diabeet?
Diabeet võib ohustada meid kõiki. Tee siinsamas lihtne test, mis näitab kui suur on sinu risk haigestuda 2. tüüpi diabeeti. Loe edasi...