Toitumine 15.01.24 / Toitumine ja ülekaalulisus
Külastaja küsib:
Tere, ma ei tea kas pöördun õige inimese poole, aga mul on mure. Ma lihtsalt ei tea enam, mida võiksin sûûa :( Nimelt esmalt on mul krooniline gastriit ja lisaks laktoositalumatus. Pikkust 169 ja kaalu 68 ehk siis oleks vaja ka seda pisut maha saada. Uurides netist jääb mulje, et peaksingi sööma mingeid idusid ja toorest aedvilja. Piimatooteid on vaja luudele, samas piima ma ei talu. Laktoosivabu tooteid on väga vähe poes. Magu ei talu nagu ûldse midagi. Aasta lõpus patustasin söögiga, siis kohe ei olnudki midagi viga, aga hetkel ei saa ûldse nagu midagi sûûa, kõhus on paha, sees keerab. Mul oleks vaja et keegi annaks mingi kasvõi kaudse soovituse, muidu taas lähen poodi, otsustada ei suuda ja meeleheites võtan midagi suvalist, pärast halb olla.
Aitäh kui mingit nõu saan!
Arst vastas:
Artur Minenko
dr Artur Minenko
Toitumisterapeut
Confido tervisekeskus
Jah, te olete õigesti pöördunud – mul on olnud palju teie diagnoosiga patsiente nii varem kui ka praegu. Enne toitumiskava koostamist on oluline teada, millist tüüpi krooniline gastriit teil on, kas kõrge või madala happesusega, sest sellest sõltub, millised toidud on lubatud. Üldine asi nendes dieetides on see, et väga külma ja väga kuuma tuleks vältida ning tarbida peaks vähemalt 1,5 liitrit vaba vedelikku (tee, supp, vesi jne). Oluline ei ole ainult köögiviljad. Võite tarbida lahjat liha, lindu, nahata kala. Suupisteks võite valida keedetud keelt, keeduvorsti, isegi räime, kuid see peaks eelnevalt vees seisma 30 minutit. Erinevus seisneb köögiviljades, jookides ja puuviljades. Mõlemal juhul tuleks vältida mädarõika, sinepi, pipra, šokolaadi, jäätist. Selles on suur loetelu, mida tohib ja mida mitte. Ma soovitaks teile ravidieeti gastriidi vastu, mis aitab teil kaalu samuti veidi vähendada. Võite tulla minu juurde kliinikusse.