Gastriin madal 14.03.21 / Toitumine ja ülekaalulisus
Külastaja küsib:
Valu, survetunne vasakul pool, eriti pärast alkoholi või kohvi joomist. Sai tehtud gastroskoopia kus tuvastati krooniline gastriit ja öeldi, et tuleb maokaitse tablette võtta. Sai võetud aga muutusi nagu eriti ei märganud. Nüüd tükk aega pole neid tablette võtnud kuid olen märganud, et toit ei seedu ära ja eriti on seda märgata kui peeti süüa, siis on wc pott ikka täitsa punane ja kusi roosa. Lasin teha ka Synlabis maopaneeli vereproovi seal näitas, et Gastriin 17 on madal, alla 1, muud asjad olid korras. Seal oli kirjas, et ülehappesus. Kas nii vôib olla, et kõrge maohappesusega toit ei seedu? Pigem oleks loogiline, et on alahappesus. Dr Oz ka oma saates ütles, et kui peeti süüa ja kusi või väljaheide punane on siis on alahappesus, vereproov aga näitab vastupidist. Kumba siis uskuda?
Arst vastas:
Kristel Ehala-Aleksejev
dr Kristel Ehala-Aleksejev
Arst-toitumisterapeut
Tartu Ülikooli Kliinikum
Tere.
Gastropaneel siasaldab rohkem analüüse ning ilmselt sai diagnoos pandud nii gastroskoopia kui gastropaneeli kõigi analüüsitulemuste põhjal. Kirjas toodud kirjelduse alusel ei saa kindlalt öelda, et toit ei seedu.Peedis olev pigment betaiin võib olla mõningatel juhtudel alahappesuse korral raskemini lagundatav, kuid uriini punane värv peale peedi söömist ei tähenda automaatselt, et esineb alahappesus. Soovitan kahtluse korral pidada nõu oma raviarstiga, kes näeb haigusloos kõiki analüüse ja teab teie lugu ning oskab seeläbi anda vajaminevaid selgitusi. Minu soovitus on pidada nõu mõne toitumisspetsialistiga, et vaadata üle senine menüü ja seda vastavalt kaebustele vajadusel kohandada .
Parimatega, dr. Ehala