Probleemid kaaluga: alakaalulisus 26.12.12 / Toitumine ja ülekaalulisus
Külastaja küsib:
Tere
Tihti on probleeme ülekaaluga, aga minu mehe probleemiks on alakaalulisus. Ta on 184 cm pikk ning kaalub 63 kg. Trenni tehes ja jõusaalis käies suudab ta muidugi juurde võtta, aga nii kui trenn kiire eluviisi tõttu kõrvale jääb, võib ta kaotada kuni 10 kg vähem kui aasta jooksul.
Sooja toitu sööb ta vähemalt üks kord päevas. Kahjuks on tegu inimesega, kes tühja kõhtu ei tunne, kui töö käsil on. Usun, et ta ainevahetus on väga kiire ja seepärast võib ta süüa mis tahes, aga juurde ei võta. Kas sellele probleemile leiduks lahendust? Või ongi see normaalne, et inimene on nii peenike.
Kas peaks pöörduma toitumisspetsialisti poole?
Arst vastas:
Kristel Ehala-Aleksejev
dr Kristel Ehala-Aleksejev
Arst-toitumisterapeut
Tartu Ülikooli Kliinikum
Tere.
Võimalik et teie mehe puhul on tõepoolest tegu tüübiga, keda iseloomustab kiire ainevahetus. Sellisel puhul on kaalu hoidmiseks/lisamiseks ülioluline regulaarne toitumine (3 põhisöögikorda+1-2 vahepala). Kirja põhjal jääb aga mulje, et just regulaarsuse puudumine võib olla üheks kaalulanguse põhjustajaks. Soovitan teie mehel hakata pidama toidupäevikut, et arvutada kokku päevas saadud toiduenergia ja siis analüüsida, kas see katab ikka vajamineva. Kui teen umbkaudsed arvutused, siis kui võtta näiteks eesmärgiks 70-72 kg vajab teie mees väikese kehalise koormuse juures ~2500-2600 kcal/päevas. Kui on tugevam treening või füüsiline koormus, siis isegi rohkem. Toitumise reguleerimiseks saate kasutada abiks toitumine.ee ja nutridata.ee programme. Konkreetsemate soovituste saamiseks võib registreeruda vastuvõtule.
heade soovidega, dr.Ehala