Tuhm nahk ja katkised juuksed 22.02.09 / Toitumine ja ülekaalulisus
Külastaja küsib:
Tere.
Mul on hästi kuiv ja kahvatu näonahk, mis tihti ketendab ning punetab ja vahepeal on vähesed vistrikud. Samuti on juuksed väga kuivad ja otsad katkised. Mind huvitab, kas toitumine mõjutab naha ja juuste väljanägemist ning millised vitamiinid aitavad antud probleemide vastu?
Ette tänades,
Kristiina.
Arst vastas:
Kristel Ehala-Aleksejev
dr Kristel Ehala-Aleksejev
Arst-toitumisterapeut
Tartu Ülikooli Kliinikum
Tere.
Kindlasti sõltub toiduvalikust see, kuidas meie nahk ja juuksed välja näevad. Jälgige, et teie toiduvalik oleks mitmekülgne ning seda, et tarbiksite päeva jookul piisavalt vedelikku. Viige tasakaalu taimset ja loomset päritolu toiduainete tarbimine. Sageli kiputakse loomset päritolu toiduainetega liialdama. Samas unustatakse igapäevaselt süüa piisavas koguses puu- ja juurvilju kui ka täisteratooteid, eelistades viimastele rafineeritud jahust tooteid. Hea oleks süüa nädalas vähemalt paaril korral ka kala (eriti punase lihaga). Jätke menüüst välja vorstid, viinerid, sardellid, jms. Pöörake tähelepanu sellele, et toit poleks liialt ületöödeldud ning vältige kiirtoitu, magusais coca-cola tüüpi jooke niing liigset maiustamist. Vitamiinidest väärivad siinkohal märkmist näiteks A, C, E vitamiin, biotiin, jt. Lisaks tsink, seleen. Samuti on olulised omega-3 rasvhapped. Soovi korral on apteekidest võimalik küsida spetsiaalselt naha- ja juuste jaoks koostatud toidulisandeid. Alahinnata ei tohi aga ka piisava puhkuse (sh. une) osatähtsust meie naha ja juuste tervisele. Rääkige oma probleemist vajadusel perearstile, kes saab kontrollida üldtervise näitajad, sest muutused organismis võivad teinekord väljenduda nii naha- kui juuste kaudu.
Heade soovidega, dr. Ehala