taastusravi ja diabeet 12.09.07 / Toitumine ja ülekaalulisus
Külastaja küsib:
tere.
olen 24a neiu, kaalun 77kg ja olen 176cm pikk.eelmine aasta avastati mul laktoosi ja gluteeni talumatus ja diabeetik olen juba lapsepõlvest.uue dieediga võtsin kaalust alla kuni 55kg peale.kui avastasin toidu tooted, mis spetsiaalselt minusugustele tehtud ja taas paremini sööma hakkasin vuhises kaal ülesse paar kilo päevas ja kogu keha oli kui lihasevalus.viie kuuga korjasin 20kg.ei teagi plju veel tuleb.ma pole kunagi enne nii suur olnud.aga ometi söön ma normaalselt ja tervislikult ega õgi mõttetult.kaloraazi lugedes endise 1200 asemel päevas 1600päevas.olen liikumises aktiivne.käin palju jala ja sõidan rattaga ringi.kuidas kaalu normaalseks tagasi saada?samuti küsin kuidas kontrollida tohutut magusaisu(olen diabeetik)?tarbin ainult mulle nähtud kaupu,kuid isu on tohutu.selle tagasi hoidmine teeb tusaseks ja stressab.ravimitest kasuntan veresuhkru stabiliseerimiseks ja glükoosi verre imendumise vähendamiseks new nordiku mullberrit ja diabeedi rohtu metforali 500mg.õpin taanis ja seega oma hädaga üksi.palun andke nõu!
Arst vastas:
Kristel Ehala-Aleksejev
dr Kristel Ehala-Aleksejev
Arst-toitumisterapeut
Tartu Ülikooli Kliinikum
Tere.
Mul on väga kahju, kuid selleks et mõista teie kaalutõusu võimalikku põhjust ning teile ka asjalikku nõu anda, peaksin enam teadma teie toitumisest ning ka toodetest, mida kasutate seotuna oma haigustega. Soovituste andmiseks on sellest vähe kui kinnitate kirja teel, et toitute tervislikult. Kuna probleeme on mitu, siis võib kaalutõusul olla erinevaid põhjusi. Kaloraaž 1600 kcal/p jääb teie kasvu kohta liiga väheks ning selle arvestusega peaks kaal hoopis langema mitte tõusma. Kuna arusaamatut on palju, siis ega te ei ole mingil hetkel tulemas Eestisse, et saaksite panna end kirja vastuvõtule? Kui see on võimalik, saate registreeruda meili teel: toitumine@kliinikum.ee
Heade soovidega, dr.Ehala