Ülekaal 30.03.24 / Toitumine ja ülekaalulisus
Külastaja küsib:
Tere! Olen juba aastaid ülekaalus ( 160cm pikk ja kaalun 85kg. )Mulle tundub, et olen enda seedimise pidevate dieetidega ära rikkunud (nüüd aastaid kõhukinnisus, kasutan Gutalaxi). Rohtudest veel Truxal, vererõhurohi ja pulsirohi. Söömine: hommikul ma süüa üldse ei taha, söön kell 11.00 töö juures, kodus õhtul alles kell a 19.00 paiku (vahepeal süüa ei taha, nälga ei tunne). Magama lähen 21.00 paiku. Nädalavahetustel võtan ka alkoholi. Kui olen püüdnud väga vähe süüa, siis kaal küll langeb (nädalas 1-2 kilo, aga selle söön tagasi ühe päevaga), see on nagu nõiaring, millest välja ei saa. Tunnen ennast oma kehas väga halvasti, tahaks kaaluda 20 kg vähem. Kuidas?
Arst vastas:
Artur Minenko
dr Artur Minenko
Toitumisterapeut
Confido tervisekeskus
Tere!
Muidugi on võimalik kaalust alla võtta, mul on olnud palju selliseid patsiente ja praktika näitab, et kui patsient on teadlik otsusest kaalust alla võtta ja on selleks valmis, siis pool teest on juba läbitud. Tuleb järgida toitumisrežiimi ja unerežiimi; ajutiselt on vaja loobuda mõnedest toitudest, süüa vähe, aga sageli. Oluline on suhelda arstiga, tagasiside on vajalik. Iga inimene on individuaalne ja seetõttu jäävad dieedi koostamisel nüansid alles, kuid kindlasti on vaja meditsiinilist dieeti. Pöörduge minu poole ja ma aitan, saame sellest koos välja tulla.