Naha kuivus ja sügelus nina piirkonnas 07.05.14 / Toitumine ja ülekaalulisus
Külastaja küsib:
Tere
Umbes kuu aega tagasi hakkas mul nina sõõrmete ümber olev nahk kuivama ja sügelema, samuti tundub, et sugaval naha all oleks justkui punnid. Nohu mul selle aja jooksul olnud pole, seega ei tulene kuivus pidevast nuuskamisest.
Pika aja jooksul ei ole hakanud kasutama ühtegi uut kosmeetikatoodet, samuti toitun tasakaalustatult, seega arvan, et nedest aspektidest see tuleneda ei saa.
Lahendusena olen kasutanud Dalacin ja Skinoren rohte, mis mulle arsti poolt välja kirjutatud vistrike/akne jaoks. Samuti olen õhtul enne magama minekut pannud nimetatud piirkonnale vaseliini. Neist abinõudest pole ükski aidanud.
Palun nõu!
Arst vastas:
Kristel Ehala-Aleksejev
dr Kristel Ehala-Aleksejev
Arst-toitumisterapeut
Tartu Ülikooli Kliinikum
Tere.
Teie kiri on sattunud valele adressaadile, sest ilmselt peaks vastus tulema dermatoloogilt. Võimalik, et nahareaktsioon on seotud ravimitega, mida praegu kasutate. Kuna vahepeal on olnud ilusad päikeselised ilmad, siis juhul kui olete päevitanud võib seegi kombineerituna teie raviga naha seisundit mõjutada. Vaseliini ma kasutada ei soovita. Jälgige, et jooksite päevas piisavalt vett. Samuti pöörake oma toidus tähelepanu omega-3 rikastele toiduainetele (rasvane kala, lina- ja kanepiseemned, rapsiõli, jmt). Vältige maiustamist ja soovitan proovida vähemalt nädala olla suures osas köögivilja dieedil (vältida punast liha, rafineeritud jahust tooteid, vähendada piimatooteid). Pidage nõu oma raviarstiga, kes teile akne ravimid kirjutas. Samuti võite suunata küsimuse veel kord kliinik.ee lehel konkreetselt dermatoloogile (nahaarstile).
Parimatega,
dr.Ehala