alakaalulisus 18.03.08 / Toitumine ja ülekaalulisus
Külastaja küsib:
tere,olon 25 aastane naisterahvas.Olen 1.60 pikk ja kaalun 43kg.Olen lapsest saati olnud vähese isuga(kuid mitte anorektik),magusat armastan aga väga.Alates 15. eluaastast olen suitsetanud-keskmiselt 5 suitsu päevas.Kaks nädalat tagasi tegin otsuse suitsetamine maha jätta,mida ma ka tegin .Otsustasin ka maksku mis maksab muutuda,see tähendab kaalus juurde võtta.See on nii jube kui mind tihti alaealiseks peetakse,kuna olen nii väike.Tahan ju ka ennast naisena tunda.
Olengi nüüd kaks nädalat korralikult toitunud.Probleem on nüüd aga wc-s käimisega.Varasema korra päevas või ülepäeva käimise asemel tuleb nüüd käia kaks,kolm kuni isegi neli korda päevas.Minumeelest pole see normaalne.Kas kuidagi oleks võimalik oma ainevahetust äkki aeglustada,et sellest söömisest ka kasu oleks.
Kas on võimalik,et geenidega on määratud,et ma ei võtagi kaalus juurde.
Ja viimane küsimus-kuidas mõjuksid toidulisandid,nn.massilisajad,mida kasutavad musklikasvatajad.
Ps.Äkki on veel mingeid häid nippe kaalu tõstmiseks.
Ette tänades...
Arst vastas:
Kristel Ehala-Aleksejev
dr Kristel Ehala-Aleksejev
Arst-toitumisterapeut
Tartu Ülikooli Kliinikum
Tere.
Esimesena tuleks välja selgitada, kas sage WC-s käimine pole seotud mõne kindla toiduainega, mida te ei talu või olete järsku kasutusele võtnud mõne toidulisandi, mis on mõjutanud seedetegevust. Kuna soolestik on väga tundlik, siis võib kiirenenud seedetegevus olla seotud ka emotsioonide ning tunnetega. Oma toitumise korrigeerimist alustage aga sellega, et vaatate üle, kas päevane kaloraaž vastab teie pikkusele-eale ja füüsilisele koormusele. Alla 1800 kcal ei tohiks see mingil juhul jääda kui on soov kaalus juurde võtta. Pöörake tähelepanu toiduvaliku mitmekülgsusele ning eriti täisväärtuslike valkude kasutamisele. Ärge jätke toidukordi vahele, pigem suurendage toidukordade sagedust. Oma kehajoonise parandamiseks tasuks nõu küsida mõnelt personaaltreenerilt. Arenenud lihaskond aitab tõsta nii kaalu ning annab ka visuaalselt kenama tulemuse. Ennem kui asute kasutama toidulisandeid, pange kõik muu kirjas eelpooltoodu paika. Kuna teie puhul on tegu alakaaluga tasuks ehk nõu pidada oma perearstiga, välistamaks võimalikke organismipoolseid kõrvalekaldeid.
Heade soovidega, dr.Ehala