Ülekaalulisus 24.03.09 / Toitumine ja ülekaalulisus
Külastaja küsib:
1. MURE: Olen 14 ja kaalun pea 70 kg, olen umbes 150 cm (vb. natuke rohkem) pikk. Mida peaksin tegema?
Arst vastas:
Kristel Ehala-Aleksejev
dr Kristel Ehala-Aleksejev
Arst-toitumisterapeut
Tartu Ülikooli Kliinikum
Tere.
Teadmata, mida te sööte ja kui palju liigute on konkreetseid soovitusi raske anda, aga siit mõned üldised nõuanded.
Oluline on jälgida, et toitumine oleks korrapärane ning et toidukordade vahed ei veniks pikemaks kui 3-4. tundi. Hommikusöök on oluline. Kui on soov kaalu langetada võib pigem vähendada õhtusöögi kogust ja kaloraaži, aga mitte ära jätta päeva esimest söögikorda. Jätke menüüst välja kõik valgest jahust tooted: saiad, koogid, küpsised. Eelistage täisteretooteid. Vältige ka kiirtoitu ja magusaid jooke (Coca, Fanta, jms). Jälgige, et igas päevas oleks piisavalt puu- ja köögivilja (vähemalt 300. gr). Ja veel:l iikuge iga päev vähemalt 1. tund (kõndi kodutööd, jms) ning sellele lisaks leidke endale mõni meeldiv spordiala.
Heade soovidega, dr.Ehala