50445 tasuta nõuannet!
Arst annab nõu, küsi julgelt!
Küsi arstilt!
Kliinik.ee RSS Feed
 
Piimarasv võib vähendada diabeediriski

Piimarasv võib vähendada diabeediriski

Asjatundjad soovitavad diabeediriski vähendamiseks piirata suure rasvasisaldusega piimatoodete tarbimist, kuid värske uurimuse kohaselt polegi ehk tegu sedavõrd hea nõuandega.

Harvardi ülikooli arstiteaduskonna (Harvard School of Public Health) teadlased väitsid, et nad on teinud kindlaks peamiselt piimarasvas sisalduva aine, mis aitab vähendada II tüüpi diabeedi tekkimise tõenäosust.

Uuritud inimestel, kelle veres oli rasvhapete sisaldus kõige suurem, oli kolm korda väiksem risk aja möödudes diabeedi ilmnemiseks kui nendel, kellel rasvhapete sisaldus oli kõige väiksem.

Siiski on veel liiga vara asendada kooritud piim ja lahja jogurt rasvasemate toodetega, annab WebMD nõu.

Teadlaste sõnul tuleb uurimistulemustele lisakinnitust leida ja pole ka täiesti selge, kas trans-palmitoleiinhappel või sarnastel ühenditel on tõepoolest kaitsev mõju.

„Halvimal juhul oleme lihtsalt tõestanud, et teatud piimatoodetes sisalduv ühend vähendab diabeediriski,“ märkis uurimisrühma juht Dariush Mozaffarian (MD). „Selleks on kas nimetatud rasvhape või mõni sellega seotud ühend, mida me ei ole suutnud kindlaks teha. On väga ebatõenäoline, et meie avastatud seosel ei ole midagi pistmist piimatoodetega.“

Uurimuses kasutati 3736 inimese andmeid, kes osalesid USA riikliku südame-, kopsu- ja vereinstituudi (National Heart, Lung and Blood Institute – NHLBI) korraldatud kardiovaskulaartervise uuringus.

20 aastat kestnud uuringu jooksul mõõtsid teadlased diabeediriskiga seotud ainevahetusnäitajaid, sealhulgas ringleva vere rasvhapete taset.

Ilmnes, et kõrgem trans-palmitoleiinhappe tase uuringu alguses oli seotud madalama kolesteroolitaseme, väiksema insuliiniresistentsuse ja üldiselt väiksema arvu põletikega – isegi siis, kui teadlased olid välistanud muud südamehaiguste ja diabeedi riskitegurid.

20 aasta jooksul kogutud andmed näitasid, et patsientidel, kelle veres sisaldus kõige rohkem nimetatud rasvhapet, oli umbes 60% suurem risk diabeedi tekkimiseks kui nendel, kellel see näitaja oli kõige madalam.

k

Kas see artikkel oli kasulik lugemine?
 
Vahetustega töötajad riskivad diabeedi ja ülekaalulisusega Vahetustega töötajad riskivad diabeedi ja ülekaalulisusega
Vahetustega töötajad magavad liiga vähe ning valel ajal ööpäevast – see võib kasvatada nende diabeedi ja ülekaalulisuse riski, leiavad teadlased. btn_k
Uuring: diabeetikud hädas vererõhu kontrollimisega Uuring: diabeetikud hädas vererõhu kontrollimisega   Suhkurtõbi võib saada alguse soolestikust Suhkurtõbi võib saada alguse soolestikust
Uuest aastast kompenseeritakse rohkem glükomeetri testribasid Uuest aastast kompenseeritakse rohkem glükomeetri testribasid
Tänavu muutus haigekassa meditsiiniseadmete loetelu. Suurimad muudatused selles puudutavad diabeetikuid. btn_k
Öövahetused suurendavad diabeediriski Öövahetused suurendavad diabeediriski   Perearst: elustiil on see, mis diabeedi teket pidurdab ja ära hoiab Perearst: elustiil on see, mis diabeedi teket pidurdab ja ära hoiab
Tagasi Kliinik.ee lehele
Kuidas kasutada ClikSTAR® pensüstelit?
Kuidas kasutada ClikSTAR® pensüstelit?
ClikSTAR® on ravimifirma sanofi-aventis poolt loodud pensüstel, mis on insuliini süstimiseks Eestis saadaval alates 2009. aasta novembrist. Vaata õppevideot, kuidas pensüstelit õigesti kasutada. Loe edasi...
Diabeet - kas mind ohustab 2. tüüpi diabeet?
Diabeet - kas mind ohustab 2. tüüpi diabeet?
Diabeet võib ohustada meid kõiki. Tee siinsamas lihtne test, mis näitab kui suur on sinu risk haigestuda 2. tüüpi diabeeti. Loe edasi...