Ruth Kalda: alkoholireklaami mõju peegeldub noorte joomise statistikas

Ruth Kalda: alkoholireklaami mõju peegeldub noorte joomise statistikas

Perearstide seltsi juht professor Ruth Kalda leiab, et riik töötab meedikutele vastu, lubades alkoholi propageerida. Kalda pakub välja, et alkoholireklaami tasakaalustamiseks peaks kultuuriministeerium hakkama tellima alkoholi kahjulikku toimet kajastavaid reklaame.

"Miks kardab kultuuriministeerium reklaami kaotada? Väga mitmetes riikides on see läbi viidud ehk nii teles kui ka raadios on alkoholireklaam kas täielikult keelatud või laieneb täielik keeld kangema alkoholi reklaamile (Soome, Rootsi, Taani, Prantsusmaa, Belgia, Hispaania, Iirimaa, Inglismaa, USA)", kirjutab Kalda Postimehes.

"2010. aasta Tallinna Ülikooli sotsiaaluuringute instituudi ja TAI poolt teostatud uuringu alusel ütleb 55 protsenti täiskasvanud alkoholi tarvitajatest, et nad teevad seda tervise turgutamiseks, lisaks veel 65 protsenti teeb seda lõõgastumiseks ja pingete mahavõtmiseks," toob Kalda välja ning lisab, et selline väärarvamus alkoholi positiivsest toimest on kujundatud otseselt reklaamide ja teatud määral ka mõnede arvamusliidrite poolt.

"Selleks, et inimestel oleks vaba valik otsustada, peaks ta saama samaväärsel hulgal sõnumeid ka alkoholi kahjulikkuse kohta. Seetõttu on mul ettepanek - tasakaalustamaks alkoholitootjate poolt tellitud reklaamides alkoholi positiivset esiletõstvaid omadusi, peaks kultuuriministeerium hakkama tootma ja eetrisse vastukaaluks paiskama samas mahus alkoholi kahjulikku toimet kajastavaid reklaame ja seda samadel vaadatavuse aegadel," arvab Kalda.

Kas see artikkel oli kasulik?

Jaga

 

Lisa kommentaar

Saada