Korduv neelupõletik 22.01.22 / Toitumine ja ülekaalulisus
Külastaja küsib:
Mul tekib väga kergesti kurguvalu (diagnoosideks olnud viirushaigused, neelupõletik), mis kestab mitmeid nädalaid ja mis on väga tugev, rääkimine ka valuvaigistite tarbitamise ajal väga piinarikas.
Kas see võib tekkida söögitoruga seotud probleemidest? Viimastel aastatel on mul tekkinud kõhuvaevusi teatud toiduainete tarbimise korral - laktoos ja laktoosivabad piimatooted, väga rasvased toidud, alkohol, gaseeritud joogid, toormahlad, puuviljad (apelsin, kiivi, ananass, mango). Lisaks on tekkinud pidev krooksumine peale mistahes söömist/joomist, ka tühja kõhu korral ja füüsiliselt aktiivsem olles. Ja kurguvalu tekkimise korral olen märganud kõrvetavat valu ka rinnus/söögitorus, mistõttu mõelnud, et kas kurguvalu võib olla seotud tarbitud söögiga/ söögitoru ärritusega? Kas ma peaks selles osas midagi uurima?
Arst vastas:
Kristel Ehala-Aleksejev
dr Kristel Ehala-Aleksejev
Arst-toitumisterapeut
Tartu Ülikooli Kliinikum
Tere.
Antud kaebused võivad viidata mao ülehappesusele, kuid põhjuste selgitamiseks tuleks siiski teha uuringud. Soovitan pöörduda perearstile, kes saab teid vajadusel suunata gastroenteroloogi vastuvõtule.
Parimatega, dr. Ehala