Punetavad laigud kaenla all 10.01.22 / Toitumine ja ülekaalulisus
Külastaja küsib:
Tere.
Ei osanud teie arstide seast võibolla õiget valida. Mu mehel, 51a., on vähemalt aasta olnud üle kaenlaaluste helepunased laigud, üks suur laik kummagil. Lugesin korra, et need viitavad maksakahjustustele. Kas on nii? Miks perearst ei pööra neile tähelepanu?
Arst vastas:
Madis Veskimägi
dr Madis Veskimägi
Perearst
Tõstamaa Tervisekeskus
Tere
Ma küll pilti ei näe, kuid kahtlus tekib pindmisele nahaseenele, ehk on midagi sellist: https://www.google.com/search?q=axillary+dermatophytosis&sxsrf=AOaemvJLovjnW4jAutNHWEpjvRThgnL_9Q:1642018199684&source=lnms&tbm=isch&sa=X&ved=2ahUKEwjP0Ia8gq31AhVntIsKHZanAosQ_AUoAXoECAEQAw&biw=1168&bih=993&dpr=1
Maksalaigud on teistsugused. Ravi üsna lihtne, nt Travocort. Kuid perearst vaatab rõõmuga mehe üle, kui sellest teete juttu. Kui ei räägi, siis ega arst ei saa teada. Tavaliselt tegeletakse vastuvõtul 10 probleemiga ja siis tuleb teha valik olulisematest.
Head tervist soovides,
Madis Veskimägi