Laktoositalumatus 15.11.21 / Toitumine ja ülekaalulisus
Külastaja küsib:
Tere!
Minu 16-aastane poeg tegi laktoositalumatuse testi, sest mitme kuu väitel oli kohati kõhuvalu ning kõhulahtisust. Paaril viimasel nädalal jäi kõhulahtisus püsima. Testi vastused on teada, kuid nende lahtiselgitamisel jäi perearst hätta.
Glükoos 0 min - 5.686
Glükoos 20 min (50 g) - 6.252
Glükoos 40 min (50 g) - 6.237
Glükoos 60 min (50 g) - 5.966
Üldine vereproov oli korras, lümfotsüüdid olid vaid veidi üle normi.
Palun abi: kas lapsel on laktoositalumatus?
AItäh!
Arst vastas:
Kristel Ehala-Aleksejev
dr Kristel Ehala-Aleksejev
Arst-toitumisterapeut
Tartu Ülikooli Kliinikum
Tere.
Tõlgendused on järgnevad.
Kui lahuse joomise järgne veresuhkru väärtuse tõus tühjakõhu veresuhkru väärtusest on alla 1,1 mmol/l, on tegemist laktoositalumatusega.
Kui veresuhkru väärtuse tõus on üle 1,7 mmol/l, on tulemus korras ja laktoositalumatust ei esine.
Kui veresuhkru väärtuse tõus jääb 1,1 ja 1,7 mmol/l vahele, on tulemus nn „hallis tsoonis“ ja tulemuse tõlgendamisel on vajalik hinnata uuritava enesetunde muutust lahuse joomise järgselt.
Arvestades tulemusi on tegu laktoositalumatusega.
Parimatega, dr. Ehala