Kaal 29.08.21 / Toitumine ja ülekaalulisus
Külastaja küsib:
Tere! Ma olen 11 aastane tüdruk ja kaalun 40kg ja ma olen 156cm pikk. Mu toitumine on väga eba regulaarne(nägin ja söön üle) ja tunnen ennast alati väga suurena. Kas ma olen ülekaaluline? Ja kas ma peaks midagi ette võtma selle probleemiga?
Arst vastas:
Kristel Ehala-Aleksejev
dr Kristel Ehala-Aleksejev
Arst-toitumisterapeut
Tartu Ülikooli Kliinikum
Tere.
Vanuse ja kasvu kohta on tegemist normkaaluga. Pigem on tegu aga väikese kaalu, mitte ülekaaluga. Selleks et vältida probleemide tekkimist on oluline süüa regulaarselt, toidukordi vahele jätmata. Nii ei teki mõttetuid isusid ja ohtu ülesöömiseks. Süüa tuleb toite kõigist toidugruppidest. Tähtis on mitte liialt muretseda, sest toiduga seonduvad liigsed piirangud ja hirmud ainult tekitavad probleeme juurde, mitte ei aita neid lahendada.
Parimatega, dr. Ehala