Kaalulangus 30.05.21 / Toitumine ja ülekaalulisus
Külastaja küsib:
Algas kõik sellest kui 1.5 aastat tagasi arst kirjutas mulle antidepressandid àrevushàirete tôttu , olin siis alakaalus . Olen 183cm pikk ja kaalusin toona 65kg. Vôtsin 1.5 aastaga palju juurde, lôpuks siin kaalusin 84kg. Nüüd viimased kaks kuud olen vàhendanud antidepressante, vôtan 1 tbl asemel pool tbl. Viimastel kahel nàdalal on mu kaal hakanund langema. Olen 5 pàevaga vôtnud kaalust alla 1,1 kg. Oma elustiilis olen muutnud vaid nii palju, et olen viimasel kahel nàdalal kôndinud pàevas ca 8000 sammu. Muidu ei liikunud pm üldse, pàevas max 1000 sammu. Esimene söök on mul kuskil kell 3 pàeval, ja see on supp( iga paev erinev ) ja pool vôileiba. Ôhtuks söön iga paev erinevalt , aga ka vàhe. Öelge palun kas selline kaalukaotus on normaalne ? Viimaselajal on kôht ka lahti, mitu korda pàevas kàin vetsus. Viimaselajal on ka vàga stressirohke elu olnud , seoses elukaaslasest lahkuminekuga ja töiselt . Antidepressantide vàhendamisega on mul tasapisi hakanud ka terviseàrevus tagasi tulema.. Muretsen igast kehaliste probleemide pàrast(isegi kui tegelt ei ole probleemi). Milline kaalukaotus mis aja jooksul on normaalne ja milline ei ole ? Ma soovin küll saada kaalust alla aga kuidas ma eristan neid kahte? Tahest tahtmata tekib jàlle àrevus.
Arst vastas:
Artur Minenko
dr Artur Minenko
Toitumisterapeut
Confido tervisekeskus
Parim on kaalust alla võtta järk-järgult, muutuvad toidu prioriteedid, harjumused ja söömiskäitumine. Vaja on toitumisrežiim (soovitav, et söögiaeg oleks sama +/- 30 minutit), oluline on unerežiim (mis kell te voodisse lähete), oluline on ka ühe või teise tüüpi toidu söömise aeg. Vee joomise režiim on oluline.
Algul võib kaal kiiresti alla minna (esimesed 2-3 nädalat), seejärel järk-järgult. Dietoloogias on õige kaalukaotus 2 nädala jooksul -0,5 kg (+/- 100-200 g). Kui see toimub liiga kiiresti, ja te mingil põhjusel dieedi lõpetate, taastub vana kaal ja mõnikord 2 korda rohkem (ma nimetan seda "jo-jo" efektiks, on selline mänguasi)Niisiis, et seda ei juhtuks, peate järgima dieeti. Samuti peaks olema kindel toidukordade arv, toidu kogus ja kogu dieedi ajal tarvitatud vedeliku kogus. Söögikordade vahelised pausid peaksid olema kindlad. Kõige tähtsam, ma ütleksin, et kaalust olulisem on keha maht (vöökoht / puusad jne), see näitab, kuidas rasv kaob, loomulikult näitavad testid täpsemalt. Ei ole vaja ennast iga päev kaaluda, te ei näe tulemust, näete ainult seda, kuidas vesi kehas ringleb (üks päev on pluss, teine ​​päev on miinus). Dieedi ajal piisab, kui kaalute ja mõõdate ennast 10-14 päeva pärast.
Samuti on oluline liikumine, päevas peate kõndima vähemalt 3000 sammu.
Kui teil on pikka aega avatud kõht, siis peate mõned tooted välja jätma: köögiviljad, ainult supile lisatud keetmise (puljongi) kujul; puuviljad ja marjad nende looduslikul kujul on välistatud, neid võib želee kujul; puder ainult veega ja peenestatud. Kõigepealt peate taastama normaalse soolefunktsiooni.
Soovitan teil pöörduda toitumisspetsialisti poole, kes töötab välja teile terapeutilise dieedi ja alles seejärel jätkab toitumist, et oma kehakaalu korrigeerida, ja määrab vajadusel vereanalüüsid.