Kõhulahtisti 04.03.21 / Toitumine ja ülekaalulisus
Külastaja küsib:
Mul oli buliimia ja seoses sellega kuritarvitasin lahtisteid. Oli iiveldus ja seedimisraskused. Vahepeal märkasin, et mu väljaheide oli oranžikas või (hele)kollane, just nagu kõhtu lahtistav siirup. Vahepeal oli ainult osa väljaheitest (hele)kollane või oranžikas. Kas see võib sellega seotud olla? Kas kõhulahtisti võib jääda kõhtu ja hakata vaevusi tekitama või väljutab organism selle ise täielikult?
Arst vastas:
Kristel Ehala-Aleksejev
dr Kristel Ehala-Aleksejev
Arst-toitumisterapeut
Tartu Ülikooli Kliinikum
Tere.
Lahtisti ise kindlasti soolestikku ei jää, kuid lahtistite kuritarvitamine rikub soolestiku toimimist ja seeläbi võib põhjustada ka tervisekaebusi.
Söömishäire korral tuleks pöörduda abi saamiseks psühhiaatri ja/või psühholoogi vastuvõtule. Tasuks konsulteerida ka perearstiga, kes saab vajadusel määrata täpsustavad uuringud ja analüüsid.
Parimatega,
dr. Ehala