taastumine allergilisest reaktsioonist 04.12.20 / Toitumine ja ülekaalulisus
Külastaja küsib:
Küsimus puudutab minu 13 aastast poega, kel on pähkliallergia.
Umbes 2,5 kuud tagasi sõi ta küpsiseid, mis sisaldasid pähklit ja tekkis tugev allergiline reaktsioon.
Andsime abikaasaga talle syrteckit.
Paar- kolm päeva oli ta jõuetu, väsis kergesti.
Kas võib olla, et läbitud reaktsioonil on ka pikemaaegsed mõjud?
Pärast seda intsidenti on esinenud peavalusid ning kooliõde on paaril korral teda koolist koju saatnud. Oli ka nädal aega haige.
Mu poeg tegeleb tõsiselt spordiga: 3-4 korda nädalas osaleb käsipallitreeningutel, võistkonnaga on ta osa võtnud oma vanuste Eesti käsipalli karikavõistlustest.
Kuid ka nüüd kurdab ta veel, et treeningutel on raske ning ajab hingeldama ja kergesti tekib väsimus, mida enne allergilist reaktsiooni ei olnud. Ta puudus haiguse tõttu ka peaegu 2 nädalat treeningutelt. Sageli on ta läinud trenni ka halva enesetundega, sest tunneb, et muidu jääb oma kaaslastest tasemelt maha.
Ise olen soovitanud, et tuleks järgida enesetunnet ning poolhaigena trenni mitte minna ning öelnud, et endise taseme taastamine lähebki aeglasemalt. Mõnel korral olen trenni mineku ka ära keelanud.
Millised võiks olla soovitused sellest olukorrast väljatulekuks?
Ta väga tahab käsipalliga edasi tegeleda.
Arst vastas:
Kristel Ehala-Aleksejev
dr Kristel Ehala-Aleksejev
Arst-toitumisterapeut
Tartu Ülikooli Kliinikum
Tere.
Kirjas mainitud kaebustega tuleks pöörduda perearsti poole. 2.5 kuud tagasi esinenud allergilise reaktsiooniga kõiki esinevaid probleeme seostada ei saa.
Parimatega,
dr. Ehala