Kaalulangus 25.07.18 / Toitumine ja ülekaalulisus
Külastaja küsib:
Tere,
Muutsin umbes 4 kuud tagasi oma toitumist kardinaalselt. Piirasin küllastunud ja hüdrogeenitud rasvade, kiirete süsivesikute tarbimist, eraldasin täielikult dieedist nisutooted(gluteenitundlikkus), vähendasin suhkru tarbimist, muutsin toitumist mitmekesisemaks ja sõin rohkem köögivilju ning marju jne. Sellest ajast peale olen jälginud pidevalt ka, et toit sisaldaks piisavalt kaloreid (söön päevas keskmiselt 3000 kalorit). Suurest kaloraasist hoolimata on kaal pidevas langustrendis. Kaalusin varem 77 kg ja nüüd 67 kg (pikkus 185 cm). Olen samuti ka üsna aktiivse eluviisiga ja treenin regulaarselt. Kas langeva kaalu pärast on põhjust muret tunda ning kas ma peaksin uurima probleemi põhjust/suurendama veelgi kalorite tarbimist või pole põhjust muretsemiseks?
Arst vastas:
Kristel Ehala-Aleksejev
dr Kristel Ehala-Aleksejev
Arst-toitumisterapeut
Tartu Ülikooli Kliinikum
Tere.
Arvestades vanust ja pikkust võiks kaal olla siiski suurem ning kaalulangus sellises mahus näitab, et toiduvalikud tuleks siiski uuesti üle vaadata ja panna paika täpne päevane energiavajadus lähtuvalt füüsilisest aktiivsusest. Soovitan menüü üle vaadata koos toitumisnõustajaga.
Parimatega, dr. Ehala