rauavaene dieet 16.11.14 / Toitumine ja ülekaalulisus
Külastaja küsib:
Tere!
Minu organismis on rauda üle normi. Palun soovitage mulle selliseid toiduaineid, kus üldse rauda poleks või oleks seda minimaalselt. Lihatoitudes on rauda küllaga, sellest tuleb loobuda, aga millised puuviljad ja juurvijad siis veel üle jäävad, mida süüa võiks? Tomat ja peet vist langeb täiesti välja? Aga makaronid?
Arst vastas:
Kristel Ehala-Aleksejev
dr Kristel Ehala-Aleksejev
Arst-toitumisterapeut
Tartu Ülikooli Kliinikum
Tere.
Kõigepealt tehke ikkagi arstiga koos kindlaks,kas nö. raua liig oli juhuleid või on tegu mingi tervisliku probleemiga, ennem kui oma söögilaualt rauarikkad toiduained välja lülitate. Oluline on, millise näitaja alusel öeldi, et rauda on palju ja kas tehti ka muid täpsustavaid uuringuid. Kuna kirjas selle kohta info puudub, siis hetkel soovitaksin ikkagi tõsisemate menüümuutustega oodata. Mis puudutab rauasisaldust toiduainetes, siis lisan viidetega lehekülje: http://tap.nutridata.ee/24/showTOP/35
Oluline on teada, et loomset ja taimset päritolu toiduainetes sisalduv raud imendub erinevalt ning raua kättesaadavus organismile on seetõttu erinev.
Parimatega, dr.Ehala