kehakaal 09.04.14 / Toitumine ja ülekaalulisus
Külastaja küsib:
olen 11 aastane pikkus on 150 ja kaal on 57 kg ma teen palju tenni ja söön endaarust hästi aga kaal ei lange. Mis võib olla põhjuseks???
Arst vastas:
Kristel Ehala-Aleksejev
dr Kristel Ehala-Aleksejev
Arst-toitumisterapeut
Tartu Ülikooli Kliinikum
Tere.
Väga raske on ilma täpset toitumiskava nägemata öelda, mis võib kaalutõusu põhjustada. Kuna taolisi juhte tuleb päris sageli ette, siis kogemustest võin öelda, et sageli on põhjuseks liigne magusalembus, kiirtoidud, cola-jookidega liialdamine ning liiga suured portsud. Trenni tehes tuleb süüa mitmekülgselt ja korrapäraselt. Just see viimane unustatakse ning päris tihti viib ebaregulaarne söömine ülesöömiseni. On küllalt tavapärane, et koolipäeva esimesel poolel on toidukogused väikesed ( hommikul ei sööda, koolis süüakse veidike või ostetakse puhvetist midagi näksimiseks). Seevastu päeva teisel poolel on toidukogused suured ning ei suudeta end ohjeldada. Tuleb leida regulaarsus ja toidukorrad päevas ühtlaselt jaotada.
Parimatega,
dr.Ehala