Kaalulangetus 20.03.11 / Toitumine ja ülekaalulisus
Külastaja küsib:
Tere.
Minul on küsimus ühe alternatiivse kaalulangetuse kohta. Ise ma olen oma kaalu suutnud tavalise toitumise muutmise ja trenniga alandada 144lt kilolt 103 peale ja eesmärk 90 pole enam kaugel ning olen selle üle õnnelik.
Küll aga tuli sõbraga juttu kaalulangetuseśt, sest ta peale suitsetamise maha jätmist võttis juurde 30kilogrammi.
Temal on kinnisidee leida võimalus HCG hormoonisüstide soetamiseks. Mina olen sellele vastu, sest leian, et saab ka ilma, omaenese kogemuse varal.
Aga millised ohud kaasnevad HCG hormooni süstidega ning seejuures vaid 500kilokalorit päevas toitaineid tarbida, nagu see jänkide dieet ette näeb?
Ei taha, et sõber enda tervise tuksi keerab ja seetõttu mõtlesin googeldada seda teemat ja otsida infot, aga midagi adekvaatset siiani netist leidnud ei ole. Seega Teie nõuanne ja vastus nende ohtude osas oleks suureks abiks.
Ette tänades,
I.
Arst vastas:
Kristel Ehala-Aleksejev
dr Kristel Ehala-Aleksejev
Arst-toitumisterapeut
Tartu Ülikooli Kliinikum
Tere.
Kindlasti ei soovita ma teie sõbrale hormoonsüstide juurde pöörduda kuigi HCG-d reklaamitakse rohketel saitidel kui ohutut ja efektiivset kaalulangetajat. Ühtegi korrektset uuringut sellel teemal pole ja tulemused HCG kaalulangetava toime kohta on ikka veel küllalt segased. Maailm otsib lakkamatult "imeravimeid" kaaluprobleemi lahendamiseks ja kui HCG oleks selleks osutunud, siis oleks ta ka juba laialdaselt kasutusele võetud. Viimase kasutamine on hetkel ette nähtud kindlatel näidustustel ja arsti järelevalve all. Kuidas üks või teine hormoonpreparaat täpselt toimib, sõltub inimesest, kuid antud juhul võib pikas perspektiivis olla kaasuvaks ainevahetuse häirumine, mõju reproduktiivsüsteemile (viljakusele), maksafunktsioonile, jm. Hankides internetist või nn. mustalt turult ravimeid ei saa me ka kuidagi kindlad olla nende kvaliteedis.
Heade soovidega, dr.Ehala