PROBLEEM 27.06.09 / Toitumine ja ülekaalulisus
Külastaja küsib:
olen 15aastane, kaalun 44 ja pikkust on 163cm. Päevas liigun keskmiselt, ei ole aktiivne aga samas ka ei passi aind ühe koha peal, et midagi ma ikka liigutan. küsimus on siis selles et kui suur on minu päevane kaloraaz? ja mitu grammi süsivesikuid ma võin päeva jooksul tarbida et mitte juurde võtta ja et need ei ladestuks vöökohal?
Arst vastas:
Kristel Ehala-Aleksejev
dr Kristel Ehala-Aleksejev
Arst-toitumisterapeut
Tartu Ülikooli Kliinikum
Tere.
Kaalu on antud pikkuse kohta vähe, mis võib ühel hetkel teie tervist mõjutama hakata. Kuna teie organism vajab kasvuperioodil erinevaid toitaineid ja seda, et toit oleks ka piisava kaloorsusega, siis alla 1800-2000 kcal päevas ei tohiks te süüa (sõltuvalt füüsilisest koormusest). Sellest ~1000-1100 kcal võiks langeda süsivesikute arvele (~250-275 gr päevas). Oluline on aga see, milliseid süsivesikuid tarbida. Toitumise ja menüü koostamise kohta võite lugeda lisaks terviseinfo.ee leheküljelt.
Heade soovidega, dr.Ehala