buliimia 05.04.08 / Toitumine ja ülekaalulisus
Külastaja küsib:
Kas buliimiast võib tekkida sapikivisid?
Ja kas buliimiast võib tekkida mõnd kõhunäärmepõletikku?
Arst vastas:
Kristel Ehala-Aleksejev
dr Kristel Ehala-Aleksejev
Arst-toitumisterapeut
Tartu Ülikooli Kliinikum
Tere.
Sapikivide tekke risk suureneb koos kehamassi indeksi kasvuga üle lubatud piirväärtuste ehk kui inimene on ülekaaluline siis tõuseb ka sapikivide tekke oht. Juhul kui sapikivid satuvad sapiteedessse ning peetuvad seal, tekitades paisu, on võimalik ka põletiku teke kõhunäärmes.
Heade soovidega, dr.Ehala