Buliimia 06.01.07 / Toitumine ja ülekaalulisus
Külastaja küsib:
Kui kaua on üldse võimalik buliimiaga elada? Kas selle tõttu võib lihtsalt ühel hetkel ära surra või tekivad enne mingisugused tervisehäired ka? Ja kui kaua võtab aega buliimiast paranemine? Olen lugenud, kuidas inimesed on suutnud mitu kuud ilma oksendamata olla kuid lähevad selle juurde tagasi?
Arst vastas:
Kristel Ehala-Aleksejev
dr Kristel Ehala-Aleksejev
Arst-toitumisterapeut
Tartu Ülikooli Kliinikum
Tere.
Buliimia on kompulsiivne toitumishäire, mille ravi aluseks on psühhoteraapia. Viimase pikkus sõltub patsiendi isikust ja häire kestvusest ning osad patsiendid vajavad toetust kogu elu. Kui ülesöömisele järgneb oksendamine ning lahtistite tarvitamine rikub see loomulikult seedesüsteemi normaalset tööd ning võib viia organismis mitmete tõsiste kõrvalekalleteni.
Heade soovidega, Kristel Ehala-Aleksejev