ülekaal 21.12.06 / Toitumine ja ülekaalulisus
Külastaja küsib:
olen 14, 150cm pikk ja kaalun ~60-65kg, kaal kõigub selles vahemikus. loen igasuguseid artikleid ja soovitusi , proovin ja proovin , aga mingi hetk annan alla.tahaksin kaalu normaalseks saada aga vahel lihtsalt ei jaksa enam . olen selle üle mõelnud ja aru saanud , et ilma prof. abi ja nõuanneteta seda ei suuda. pole kedagi kes selle ettevõtmise juures toetaks. muidu täiesti kompleksivaba ja kena neiu. kõiki põhitõdesi kaalu langetamisest juba tean , aga ilmselt jääb puudu tahtest, aga seda just sellepärast, et pole kedagi toeks.
Arst vastas:
Kristel Ehala-Aleksejev
dr Kristel Ehala-Aleksejev
Arst-toitumisterapeut
Tartu Ülikooli Kliinikum
Tere.
Kuna teie organismis toimuvad praegu suured muutused, siis on teatud kaalukõikumised täiesti normaalsed. Samuti ei saa teismelise-eas mõõta kehamassi indeksit (KMI) samade kriteeriumide järgi kui täiskasvanutel. Lisaks oleks vaja näha teie kaalu/kasvukõvera suhet aastate lõikes (selline tabel on kindlasti olemas teid raviva arsti juures). Viies need andmed kokku saab juba analüüsida ülekaalu põhjusi ning seda kui palju võiks või oleks üldse vaja kaalu langetada ning milliseid muutusi oma liikumis-toitumisharjumustesse teha. Tallinna Lastehaigla juurde on loodud ülekaaluliste noorte päevakeskus, kust alati tuge võib leida. Samuti olete oodatud minu vastuvõtule. Tahet ei saa teis keegi peale teie enda kasvatada, küll aga nõuga abiks olla.
Heade soovidega, Kristel Ehala-Aleksejev