veresuhkur 22.11.17 / Toitumine ja ülekaalulisus
Külastaja küsib:
tere
küsimus siis selline,et mille võiks olla probleem kui tarbida magus ainetega tooteid,nt jäätis,või valge suhkruga kohvi,siis natukese ajapärast hakkab väga palav ja ei ole ültse hea olla.samas vereanalüüs näitas ,et vere suhkur ok.samas kui tarbida pruuni suhkurt toidu sees siis ei ole neid sümptomeid nii palju märgata
Arst vastas:
Kristel Ehala-Aleksejev
dr Kristel Ehala-Aleksejev
Arst-toitumisterapeut
Tartu Ülikooli Kliinikum
Tere.
Suhkrurikaste toodete tarbimisel või tekkida mõningatel juhtudel halb enesetunne nagu unisus, palavuse tunne, emotsionaalne labiilsus. See võib viidata algavale glükoosi ainevahetuse häirele, kus tühja kõhu veresuhkur on veel normis, kuid söögijärgne veresuhkru tase on liialt kõrge kuna organism ei suuda saadud glükoosikogusele adekvaatselt reageerida. Halb enesetunne võib tekkida ka lihtsalt liigsest maiustamisest. Rafineerimata suhkur ei pruugi söögijärgset veresuhkru taset nii tugevalt balansist välja viia kui rafineeritud suhkur ja seepärast ei teki ka nö. "suhkru pohmelli". Mõistlik oleks teha antud kaebuse püsimisel uued analüüsid: lasta mõõta glükeeritud hemoglobiini taset ning vajadusel teostada glükoosi taluvuse kats. Siis saate enam informatsiooni.
Parimatega, dr. Ehala