alakaalulisus 31.07.16 / Toitumine ja ülekaalulisus
Külastaja küsib:
Tere!
Kuigi internetis leidub palju artikleid, mis käsitlevad kaalu juurde saamise muresid, on neis kõigis põhirõhk - toituda tervislikult, süüa 5-6 korda päevas. Minu mureks siinkohal on asjaolu, et piimatooteid, muna, banaani, millest saaks tublisti abi kaalu tõstmisel, ma süüa ei tohi(toiduallergia ja piimavalgu talumatus). Viimased paar aastat on olnud stressirohked, mille tulemusena olen kaotanud 2-3kg, olles nüüd 164cm pikk ja kaaludes 42kg. Olen terve elu olnud alakaaluline, tundsin end hästi kaaludes 44-46 kg ringis, kuid nii madalale, kui praegu, pole kaal kunagi langenud. Selline pidev langus hakkab juba tõsiselt hirmu tekitama. Pika jutu peale oleks minu küsimus pigem selline, kelle poole/kuhu pöörduda, et saaksin hüva nõu, arvestades toitumispiiranguid, isikliku toitumismenüü, millega saaks kaalu kasvõi paari kilo võrra tõsta?
Arst vastas:
Kristel Ehala-Aleksejev
dr Kristel Ehala-Aleksejev
Arst-toitumisterapeut
Tartu Ülikooli Kliinikum
Tere.
Esimese asjana soovitaksin pidada teil nädala jagu toitumispäevikut. Toitumise hindamiseks saate kasutada näiteks nutridata.ee keskonnas pakutavat veebipõhist päevikut. Kaalu tõstmiseks ei tohiks teie päevane kaloraaž olla alla 2000 kcal/p ja võib-olla vajate energiat veelgi enam. Millises osas teie menüüd täiendada ja kuidas kaalu tõsta, siis siin tasuks nõu pidada mõne toitumisnõustajaga, kelle juurde tasuks oma toidupäevik kaasa võtta. Soovi korral võite tulla minu nõustamisele Tallinnas, aadressil Gonsiori 3. Registreerumine toitumine@kliinikum.ee
Parimatega, dr. Ehala