Pimesool 20.05.16 / Toitumine ja ülekaalulisus
Külastaja küsib:
Kas pimesoole operatsiooni läbi teinud inimene, ei tohiks olla taimetoitlane? Olen taimetoitlane, mitte vegan, kuid liha ja kalatooteid ei söö, kas see võib mulle ohtlik olla? Kui siis kas pimesool on sellega kuidagi seotud?
Arst vastas:
Kristel Ehala-Aleksejev
dr Kristel Ehala-Aleksejev
Arst-toitumisterapeut
Tartu Ülikooli Kliinikum
Tere.
Pimesoole põletik ja taimetoitlus omavahel seotud pole ja mingeid toiduvalikute ja-eelistuste muutmist pimesoole lõikus küll ei sea. Kui olete valinud taimetoitluse, peate endale selgeks tegema , kust ja millistest toiduainetest saate kätte kõik kasvamiseks ja arenguks vajamineva. Puudujäägid mistahes toitainete osas, on eriti kahjulikud kasvuperioodil. Välistades liha-kala on oht raua, vitamiin B12, oomega 3 rasvhapete, jpt oluliste toitainete puudujäägi tekkeks. Seega on suur tõenäosus, et valede toiduvalikute korral tekitab taimetoitlus terviseprobleeme, mis võivad jätta halvemal juhul jälje kogu eluks. Meie kliimas eeldab taimetoitlus väga häid teadmisi nii oma keha vajadustest toitainete koha pealt kui ka toitude ja toiduainete tundmist, et osata kokku panna menüü, mis tõepoolest katab kõik vajadused ning toetab tervist.
Parimatega,
dr. Ehala