söögitoru põletik 07.04.16 / Toitumine ja ülekaalulisus
Külastaja küsib:
11.jaan.tundsin maos valusid perearst kirjutas nexiumi mida tarvitasin 20.veebruarini kui tõusis palavik oli köha nohu ja raske hingata.Siis ei võtnud enam nexiumi arvas et on viirus .suurem palavik läks üle kolme päevaga aga jäi raske hingamine Käisin nn. mõõka neelamas sealt a leiti erkpunane söögitoru põletik ringikujuline. Nüüd võtan jälle Nexiumi olen võtnud 15 päeva.Ka olen saanud käia kopsu kompuutris ei leitud sealt sellist mis hingamist takistaks.Kaebused on sellised et on raske hingata .Nexiumil on infolehel kirjas et võib olla hingamisraskused selle rohu tarvitamisel.Olen toidumenüüga hädas sest maos küll ei olnud mingeid muutusi aga samas on ju söögitoru ka mao osa.Kas on raske hingamine Nexiumis või toidus olen ettevaatlik aga siiski.Paluks nõuannet!
Arst vastas:
Kristel Ehala-Aleksejev
dr Kristel Ehala-Aleksejev
Arst-toitumisterapeut
Tartu Ülikooli Kliinikum
Tere.
Ravimi osas pidage nõu oma perearstiga, sest kuna on söögitoru põletik, siis ravi te mingi perioodi ilmselt siiski vajate. Kui antud ravim on teie hingamisraskuse põhjustaja, saab leida mõne teise, mis on sobivam. Parim viis välja selgitada, kas hingamisraskusi põhjustab ravim, on viimane paariks kolmeks päevaks ära jätta ning jälgida oma enesetunnet. Hingamisraskus võib olla aga seotud ka läbipõetud viirusega. Kuna teie perearst teab teie lugu terviklikult, oskab ta paremaid otsuseid teha. Mis puudutab söömist, siis jälgige, et teie toit oleks võimalikult vedelikurikas (supid, pudrud, hautised, jmt). Sööge pigem väiksemate portsude kaupa, aga sagedamini. Vältige võimalusel mõni aeg tomateid, paprikat, sibulat, küüslauku, äädikaga-, teravaid-, kõrge rasvasisaldusega- ja tugevalt praetud sõõke.
Parimatega,
dr. Ehala