Kuidas edasi? 03.04.16 / Toitumine ja ülekaalulisus
Külastaja küsib:
Tere,
Hetkel olen 7 kuuse lapsega kodus. Raseduse ajal teostati sapipõie operatsioon. Peale operatsiooni ja ka sünnitust aina kaal tõuseb. Hetkel olen alates rasestumiseks juba 25kg juurde võtnud. Peale sünnitust eeldasin, et kaal langeb, paraku ikka aina lisandub. 7 kg on juurde tulnud. Olen püüdnud koduselt toitumist jälgida, apteegist küsinud ainevahetust kiirendavad ja turgutavad jooke ja ka pulbreid, kuid ei miskit. Jalutan lapsega. Joosta ei saa, jalad hakkavad ülekaalust valutama. Tihti lausa paistes. Olen mõelnud veregrupidieedile. Kas sellest võiks kasu olla? Kust alustada? Kaal ja üleüldine raskus on nii füüsiliselt kui ka vaimselt kurnav.
Arst vastas:
Kristel Ehala-Aleksejev
dr Kristel Ehala-Aleksejev
Arst-toitumisterapeut
Tartu Ülikooli Kliinikum
Tere.
Alustuseks soovitan nõu pidada oma perearstiga ja teha vajadusel tervisekontroll (veresuhkur, kolesterool, kilpnäärme töö). Kuna puuduvad täpsed kaalu-kasvunumbrid on teie seisundit raske hinnata. Soovitan teil kasutada eneseanalüüsiks toitumine.ee lehel olevat programmi. Kõige esimese asjana on vaja aru saada, kas kulutatud ja saadud energia on tasakaalus ning vastavad teie tegelikele vajadustele. Kaalu langetamiseks tuleb kujundada aga mõistlik energiadefitsiit. Kui jääte toitumise hindamisega hätta tasub pöörduda nõustamiseks mõne spetsialisti vastuvõtule, et koos teie menüü üle vaadata.
Parimatega, dr. Ehala