Ülekaal 17.08.15 / Toitumine ja ülekaalulisus
Külastaja küsib:
Käin pidevalt perearsti juures kontrollis ja tema sõnul mul mingit ravimist vajavat probleemi pole.Alates selle aasta veebruarist käin ka toitumisnõustaja juures,kuid..kaal on tõusnud 93 nüüd juba 98 kg,pikkus aga ikka 154.Toitumisnõustja ütles,et söön.joon norm,midagi vähendada pole.Käin Tartu Ambromedis.Enesetunne on kohutav ja veebruaris Indias olin haiglas kohe kui sinna jõudsin.Perearst kirjutab Omep reflukshaigusele juba 10 aastat järjest,ilma enam ei saa süüa.Vererõhule Co-Olimestra ja vee välja ajamiseks Torasemid,seda võtan alates eelmisest aastast pidevalt.16.06 vereproov ASO276,eGFR80,ASAT44,Ca2,56,Mpr IgGQn87,1,Cpr.IgA piiripealne,Cpr IgGQN 78,8
kreateniin96,eGFR 55.Aasta tagasi olu puukborrelioos,mida põdesin umbes aasta,enne kui ravi sain.2 kuud tagasi sain uneapnöa raviks hingamismasina,millega magan.
Palun nõu ja abi,sest püüan liikuda 3 korda nädalas metsas ja muidu nats aias,kuid enesetunne läheb järjest kehvemaks,raske hingata,peavalu,superväsimus ja jube KAALUTÕUS.
Tänud ette.
Arst vastas:
Kristel Ehala-Aleksejev
dr Kristel Ehala-Aleksejev
Arst-toitumisterapeut
Tartu Ülikooli Kliinikum
Tere.
Kuna teie kaalutõusu lugu on pikk ja väidetavalt pole erinevad dieedid ning kaalulangetusprogrammid suuremalt jaolt kasu toonud, on kirja teel mingisuguse toimiva lahenduse leidmine pea võimatu. Olete küllalt väikest kasvu ja kuna liikumist on siiski vähe, siis selleks, et kaalu kaotada, peab toiduratsiooni oma kaloraažilt viima küllalt madalale. Kuna katsetusi on olnud palju, siis kahjuks läheb iga uus kaalulangetamine raskemalt, võrreldes eelnevatega. Seda enam on vaja väga hästi teada inimese lugu, tema täpset toitumist ja füüsilist koormust. Mina soovitaks oma toitumisnõustajaga korra veel rääkida hindamaks, kas ja kui palju te toiduga ikkagi energiat saate ja millised toiduained teie menüüsse võiksid kuuluda, millest peaks loobuma. Võttes arvesse kirjas olnud andmeid, siis mingikski kaalu langetamiseks ei tohiks minu arvutuste kohaselt teie päevane kaloraaž olla suurem kui 1300 - 1400 kcal/p. Sellise kaloraaži juures on aga tõesti vaja nõuandeid, kuidas menüüd nii teha, et kõik vajalik toidust kätte tuleks. Ühe variandina võite perearstiga arutada ka maovähenduslõikuse võimalust, sest ülekaal on jõudnud piiri, mida nimetatakse ohtlikuks rasvumiseks ja teinekord on ainult toitumise jälgimisega sellisest seisust välja tulek tõesti raske.
Parimatega, dr.Ehala