kõht 24.07.15 / Toitumine ja ülekaalulisus
Külastaja küsib:
Tere! Mis võib viga olla. Kui söön tuleb kõht ette. Isegi kui väga vähe söön. Isegi vahel kui joon natukene vett. Ja kõhus on vahest selline terva totkiv valu.. On ka hinge torus valus olnud. Vahel lööb peale sööki kui ka enne valus ribidesse. Eriti kui käin kiiresti või jooksen. Varem oli sama lugu aga läks ise üle. Nüüd enam ei lähe. Olen 19a. Neiu. L
Kaalun kuskil. 66/70kg. Pikkus 161cm.
Arst vastas:
Kristel Ehala-Aleksejev
dr Kristel Ehala-Aleksejev
Arst-toitumisterapeut
Tartu Ülikooli Kliinikum
Tere.
Kirja teel kellelegi diagnoosi panna ei saa. Kirjeldatud valude puhul soovitan nõu pidada perearstiga, sest kirjas välja toodud kaebused võivad viidata probleemile söögitorus ja/ või maos. Vajadusel saab perearst teid suunata täpsustavatele uuringutele. Kõhu puhitumist soodustavad ebaregulaane ja liigkiire söömine. Vältida tuleks gaasilisi jooke, maiustusi kui kiirtoitu. Kasu võib olla kuurist probiootikumidega. Viimaste kohta saate kindlasti nõu kogenud apteekrilt või ka perearstilt.
Parimatega, dr. Ehala