ülekaal 16.06.15 / Toitumine ja ülekaalulisus
Külastaja küsib:
Tere,mul on suur mure oma abikaasaga.Viimastel aastatel on ta üle 35kg juurde võtnud.Ta on 197cm ja kaal on hetkel 115kg.Tema probleemid on suur higistamine ja pidev väsimus.Oleme ka kaalust rääkinud,kuid mul ei õnnestu teda veenda loobuma igapäevasest liha (eriti sealiha) ja igapäevasest õlle tarbimisest.Liha kohta ütleb ta,et kui toidus pole liha,siis ei saa ta kõhtu täis.Kaal põhiliselt kõhu ümber.Ravimeid ta ei tarbi ja haigused puuduvad.Ka töö on füüsiline.Ehk oskate nõu anda mida teha?
Arst vastas:
Kristel Ehala-Aleksejev
dr Kristel Ehala-Aleksejev
Arst-toitumisterapeut
Tartu Ülikooli Kliinikum
Tere.
On tore, et muretsete oma kaaslase pärast ja teie mure on ka õigustatud, kuid abikaasa eest te elada ei saa ning soov midagi muuta peab tulema temalt eneselt. Te saate väljendada oma arvamust asjade seisu kohta, samas abikaasat süüdistamata, rääkides miks teid kaalutõus murelikuks teeb. Saate proovida kodusel toidusedelil pisut silma peal hoida, valides võimaluste piires tervislikumaid tooteid, kuid rohkem te hetkel teha ei saa. Kui ta on ise valmis nõustamiseks võib ta panna aja meestekliinikusse(vastuvõtud on Tallinnas) minu vastuvõtule, võttes perearstilt saatekirja. See peab olema aga tema enda otsus, sest ainult siis on ka lootust, et soovitustest kasu sünnib.
Heade soovidega, dr.Ehala