kehakaalu alandamine 22.05.15 / Toitumine ja ülekaalulisus
Külastaja küsib:
Mul on probleem kehakaaluga. Olen 174 cm pikk ning tänaseks on kehakaal 72 kg. Olen terve elu olnud 62-63 kg juures, aga viimase aasta jooksul on kaal märgatavalt suurenenud ning seda rasva arvelt. Ma toitun väga korralikult (maiustusi, rasvast liha ei tarbi), lisaks jälgin ka oma toitumist igapäevaselt Nutridata abil ning joon väga palju vett päevas. Päevase kaloraaži hoian 1600-1700 juures. Kehaliselt aktiivne olen olnud terve elu: 4-5 korda nädalas treeningud + igapäevane aktiivne liikumine. Lasin umbes kuu aega tagasi kontrollida TSH-d ja selgus, et see on 8,8 ning perearst määras L-Thyroxini 50mg. Olen seda kuu aega tarbinud ning olulisi muutusi täheldanud ei ole, ka ei ole kehakaal alanema hakanud. Tunnen,et ainevahetus oleks justkui aeglasemaks jäänud. Ma ei oska enam mitte midagi teha ja olen suhteliselt nõutu. Ükskõik kui palju ma vaeva ei näeks, siis rasva protsent kehas suureneb ja kaal ei alane. Ehk oskate nõu anda, mida ma teha saaksin, sest tahaksin väga oma soovitud tulemust tagasi.
Arst vastas:
Kristel Ehala-Aleksejev
dr Kristel Ehala-Aleksejev
Arst-toitumisterapeut
Tartu Ülikooli Kliinikum
Tere.
Kirja põhjal tundub olevat teie elu- ja toitumisstiili juures kõik korras. Isegi kui hüpotüreoos mõjutab ainevahetust, ei tahaks kümmet kilo kaalutõusu selle arvele panna. Arvan siiski, et siin mängivad rolli veel mingid faktorid, millele esimese hooga mõelda ei oska. Esimese küsimusena tuleks arvesse uni ja uneaeg. Halb unekvaliteet ja liiglühike uneaeg on tugevalt seotud kaalumuutustega, eriti kui lisandub ka tervislikke probleeme. Samuti mõjutab stress kaalutõusu. Toitumise kohapealt on kalorite kõrval vaja jälgida, kuidas päevased toidukogused jaotuvad. Hiljemalt õhtul kella seitsmeks peaks olema 70-80 % päeva koguenergiast tarbitud. Samas soovitaksin teil oma menüü mõne nõustajaga koos üle vaadata, sest endale ei pruugi silma torgata asjad, mida näeb toitumises pädev inimene.
Parimatega, dr.Ehala