Kõhukinnisus 08.01.15 / Toitumine ja ülekaalulisus
Külastaja küsib:
Tere.Mul probleem kõhukinnisusega.Kusagil 8a tagasi kasutasin tihti senna teed ja peale seda tekkis kõhukinnisus.Vahel nats parem vahel jälle nii et 3,4 päeva ei saa vetsus käia.Suure pressimise peale tuleb pärasool välja ja teeb hirmsat valu.Vahepeal oli olukord päris hea sain iga hommik vetsus käia.Nüüd jälle kõht neljas päev kinni.Hommikuti kohe peeale ärkamist joon klaasi vett,sinna lisan nats sidrunit.Söön putrusi,toorsalateid.Muidugi pidev magusa nälg,katsun seda ikka piirata,vähemalr nädala sees.Piimhape bakteri kuuri tegin ka ära.Millega saaks seedimise korda.Suur mure.Perearst käskis jälgida toitumist.Seda ma teen.Muidugi vahell ka libastun.
Arst vastas:
Kristel Ehala-Aleksejev
dr Kristel Ehala-Aleksejev
Arst-toitumisterapeut
Tartu Ülikooli Kliinikum
Tere.
Lugedes teie kirja, soovitaksin probleemist rääkida ka perearstile, sest kui teist õigesti aru saan, esineb aeg-ajalt soole väljavaje, millesse tuleb tõsiselt suhtuda.
Toidu poolest peaks jälgima, et menüü päeva lõikes oleks vedelikurikas(supid, hautised, puu-köögiviljad, jmt), millele omakorda lisanduks regulaarne vedelikutarbimine. Talvisel perioodil soovitaksin igapäevaselt hapendatud toodete kasutamist: värske hapukapsas, hapendatud kurgid, jmt. Vaadake üle piimatoodete tarbimine. Kui kipute nendega liialdama, siis võib seegi kõhukinnisust süvendada. Mainite, et tegite kuuri probiootikumidega, kuid soovitaksin kasutada probiootikume pikema aja vältel(1-2 kuud). Head seedetegevuse toetajad on ingver(nii teena, värskelt kui toidu sees), kuivatatud ploomid, ananass(värske). Kui olete harjunud hommikuti vett jooma, võite proovida vahelduseks mõnd mineraalvett: Borjomi, Essentuky. Väga oluline koht on liikumisel. Liikumisvaegus süvendab kõhukinnisust. Lisaks võib aidata kõhukinnisust leevendada massaaž. Saate ju isegi igapäevaselt kõhupiirkonda masseerides soolestikutegevust pisut toetada.
Parimatega dr.Ehala