Maksa steatoos 30.05.14 / Toitumine ja ülekaalulisus
Külastaja küsib:
Diagnoositi ülekaalust tingitud rasvmaks. Alkoholi absoluutselt ei tarbi. Töötan kaugsõiduautojuhina. Perearst soovitas ravimit Essentsiale Forte. Tuleb alandada kaalu. Aga kuidas seda teha ja kas oleks võimalik saada konkreetne nimekiri lubatud toiduainetest ja ka keelatud toiduainetest. Olen ise internetist otsinud vastavasisulisi artikleid ja iseseisvalt loobunud piimatoodetest , magusast, saiast, vorstitoodedest. See on andnud tulemusi, kaal on juba langenud mõned kilod. Kas peaksin tarvitama perearsti poolt soovitatud ravimit. Joon ka taimset maksateed. Võib-olla peaksin hoopis Teie juurde vastuvõtule registreerima?
Arst vastas:
Kristel Ehala-Aleksejev
dr Kristel Ehala-Aleksejev
Arst-toitumisterapeut
Tartu Ülikooli Kliinikum
Tere.
Perearsti antud nõuanded on igati asjakohased ning suure tõenäosusega paranevad tervisenäitajad kui langetate kaalu. Toitumise ja kaalulangetamise teemal võiksite aga tõepoolest vastuvõtule tulla. Võtke perarstilt saatekiri, pange aeg kirja ja pange ka nädalajagu päevi oma toitumist kirja. Siis saame juba esimesel vastuvõtul vaadata, millised muutused toiduvalikus on vajalikud.
Parimatega,
dr.Ehala