ülekaalulisus 28.04.14 / Toitumine ja ülekaalulisus
Külastaja küsib:
tere,
mul avastati kilpnääre ja olen ülekaalus. kaalun kuskil 89 kg. mis mul aitaks kaalu langetada. liigun vähe, tahtejõud puudub ja mul on istuv töö viis. tunnen end alati masendatult, kuid toidust lohutust ei otsi
Arst vastas:
Kristel Ehala-Aleksejev
dr Kristel Ehala-Aleksejev
Arst-toitumisterapeut
Tartu Ülikooli Kliinikum
Tere.
Kaalunumbrist üksi on vähe, et mingeid soovitusi anda. Mida vähem liigute, seda vähem vajate ka energiat toidu näol. Kuna ma ei tea teie kohta käivaid muid andmeid on raske öelda, mis on teie päevane kaloraaž, mis aitaks kehakaalu kontrolli alla saada. Soovitan teil alustuseks püüda end ise analüüsida, kasutades näiteks nutridata.ee või kaaluabi.ee toitumispäevikuid ja nõuandeid. Täpsemate soovituste saamiseks olete soovi korral oodatud vastuvõtule. Oma tahe elustiili muuta on väga tähtis. Olgu see või mõni väike asi, mille ellu viite. Mingeid imevahendeid (sh. ravimeid) kahjuks tänasel hetkel pakkuda pole kuigi reklaamitavat kaupa on palju. Isegi kui mõni turul olev toode võib pisut kaalulangusele hoogu juurde anda, siis ilma omapoolse panuseta ei muutu miski.
Heade soovidega, dr.Ehala