ülekaalulisus. 07.04.14 / Toitumine ja ülekaalulisus
Külastaja küsib:
Olen hetkel imetav ema ja ülekaalulisus on minu jaoks juba mitu aastat probleemiks olnud .raseduseajal oli ka diabeet .Aga mu isud on suhteliselt suured .ma üritan ka liikuda igapäevaselt kas. Või kõndida vähemalt 5-6.km. Sellega ka mure et mis nõu annaksite teie et isusid kontrilli alla saada et saaksin imetamise ajal kaalu kontrolli alla ..praegune kaal on 80 aga soov oleks. 60.
Arst vastas:
Kristel Ehala-Aleksejev
dr Kristel Ehala-Aleksejev
Arst-toitumisterapeut
Tartu Ülikooli Kliinikum
Tere.
Esimeseks soovitan panna enda jaoks paika võimalikult täpne söögiaegade kord (näiteks 3 põhitoidukorda, 1 vahepala) ja nendest ka kinni pidada. Söömise ajal keskenduge vaid söömisele(st. et ei tee muid tegevusi- ei vaata televiisorit, ei ole arvutis, jm). Sööge aeglaselt! Viige miinimumi valgest jahust tooted ja maiustused. Kui vahel ka maiustate, siis tehke seda vaid täiskõhuga (sellisel juhul olgu samuti eelistus pigem tükike tumedat šokolaadi kui saiake). Alustage iga söögikorda köögiviljadega, mida võiks olla vähemalt 100 gr. Olgu valikuks värske segasalat, köögiviljasupp, mõni hautis või lihtsalt kausike värsket porgandit, kapsast või muud meelepärast. Puhake nii palju kui väikese lapse kõrvalt võimalik on. Magamatus ja väsimus on isude allikaks.
Heade soovidega,
dr.Ehala