Kui palju peaksin sööma? 15.12.13 / Toitumine ja ülekaalulisus
Külastaja küsib:
Tere!
Olen 14-aastane tüdruk. Olen 1,6 m pikk ja 60 kg kaalun. Olen tegelenud aktiivselt spordiga kuu aega, iga päev 30 min kuni 1 h. Üritan süüa ka nii tervislikult, kui võimalik, aga kaal ei lähe alla. Kas söön liiga palju? Kui palju ma üldse sööma peaksin?
Arst vastas:
Kristel Ehala-Aleksejev
dr Kristel Ehala-Aleksejev
Arst-toitumisterapeut
Tartu Ülikooli Kliinikum
Tere.
Kuna viimasel aastal on palju analoogilisi kirju teismeeas tüdrukutelt, siis soovitan lugeda läbi varasemad vastused, kus toitumise ja liikumise kohta kõik üldine info olemas. Kehakaal sõltub paljudest komponentidest. Sageli ei võeta arvesse seda, et meil kõigil on oma isikupärane kehaehitus, mis samuti määrab teatud piirid kaalu osas. Selliste asjade üle, aga kirja teel otsustada ei saa.
Heade soovidega,
dr.Ehala