Tervis ja toitumine 06.11.13 / Toitumine ja ülekaalulisus
Külastaja küsib:
Tere
(Vabandan ette, kui küsimus ei lähe teemasse, aga mul oleks tõesti abi vaja.) Mul on selline lugu, et olen tegelenud jalgpalliga 5 aastat ja mulle tunduvad jalad väga paksud (ma ei toitu just väga tervislikult), aga kuidas ma saaks teada, et kas mul on suured lihased või hoopis rasv? Ma olen väga mures, ma tean, et olen veel noor, aga ma tõesti tahaks teada, siis tean, kas pean ennast korralikult kätte võtma või võin natuke lõdvemalt võtta. (Olen 156 cm pikk ja kaalun 55kg, igaks juhuks kirjutasin ka pikkuse ja kaalu.)
Ette tänades
Arst vastas:
Kristel Ehala-Aleksejev
dr Kristel Ehala-Aleksejev
Arst-toitumisterapeut
Tartu Ülikooli Kliinikum
Tere.
Soovitan selle küsimusega pöörduda mõne treeneri poole, kes saab anda soovitused treeningute ja harjutustevaliku osas. Raske on teid nägemata öelda, kas on muretsemiseks põhjust. Jalgade kuju ja vormi on üpris raske muuta, kuid korras kehakaal, piisav liikumine ja targalt valitud harjutused võivad teatud määral aidata.
Heade soovidega, dr.Ehala