Ovolaktovegetaarne toitumine 15.09.13 / Toitumine ja ülekaalulisus
Külastaja küsib:
Tere!
Sooviksin hakata ovolaktovegetaarlaseks ehk siis muna-piima-taimetoitlaseks, kuna soovin oma toidusedelit tervislikumaks muuta ja liha/kala puudumine toidus mind ei häiri, pigem tekitab liha söömine raske enesetunde. Olen lugenud, et ovolaktovegetaarlus on tervislik ja eetiline toitumisviis ning tunnen, et see sobiks mulle hästi. Siiski on mul küsimus, kuidas saada sellise toitumisega piisavalt rauda, sest taimetoitlased, nagu olen kuulnud, kannatavad sageli rauavaegusaneemia all?
Tänades ja vastust ootama jäädes!
Arst vastas:
Kristel Ehala-Aleksejev
dr Kristel Ehala-Aleksejev
Arst-toitumisterapeut
Tartu Ülikooli Kliinikum
Tere.
Rauda sisaldavad paljud taimset päritolu toiduained (oalised, läätsed, rohelised köögiviljad, kakao), kuid see raud on meile raskemini omastatav kui loomset päritolu. Teine probleem on B12 vitamiin, mida enamjaolt saamegi loomset päritolu toiduainetest, sealhulgas piima- kui munatoodetest.
Lisan juurde ühe lingi lugemiseks. Kuigi see on kirjutatud rasedatele, sobib ta antud kontekstis väga hästi.
Kui otsustate oma toitumisviisi muuta tasub kindlasti aastas korra teha kontrollanalüüse, jälgimaks veres mainitud elementide taset ning vajadusel korrigeerida puudujääke toidulisanditega. Samas ei tohi unustada, et nii kala- kui lihatooted on veel paljude teiste oluliste toitainete allikaks, mille puudumisel peate need muus osas tasa tegema.
http://www.tervisekool.ee/tervisekool/failid/File/kasulik%20teave/Aneemia%20Bianka%20Peetson.pdf
Heade soovidega,
dr.Ehala