Toitumisprobleem 05.09.13 / Toitumine ja ülekaalulisus
Külastaja küsib:
Mul on alates 17 aastaselt toitumisprobleemid. Ma ei oska süüa normaalselt. Kas söön kõike korraga, mida süda ihkab või päeva jooksul ei söö peaaegu midagi, nt.paar õuna, juurvilju, teed, kohvi. Teen trenni iga päev, ainuke tahe kaalust kogu aeg alla saada. Ei oska elada rahulikult, see on haigus mu peas ...väga raske on nii elada. Hommikul ärgates esimesena mõtlen, mida eile sõin, kui eriti midagi, siis tuju hea, kui sõin nt šokolaadi, siis tuju terve päev halb ja vihkan ennast pidevalt. Nüüd 3 nädalat toitusin peamiselt mitte millestki, iga päev jooksin 8km ja kaal hoopis tõusis 2 kg ja mina olen murest murtud.
Arst vastas:
Kristel Ehala-Aleksejev
dr Kristel Ehala-Aleksejev
Arst-toitumisterapeut
Tartu Ülikooli Kliinikum
Tere.
Olete kaunis noor naine, kuid kirjeldatud eluviisil on pikas perspektiivis kindlasti tervist laastav toime, seda nii vaimselt kui füüsiliselt. Juba praegu on kirja põhjal võimalik oletada, et teie oma keha tajumine on muutunud ebarealistlikuks. Milline on teie tervislik seisund ei saa muidugi kirja põhjal öelda. Kui tahate end tõsiselt aidata, siis ei aita see kui arutame paari lisandunud kilo üle, vaid vaja on saada tervikpilt teie tegelikust hetkeseisundist. Soovitan teil pöörduda psühholoogi ja/või psühhiaatri vastuvõtule. Lisaks peaksite paika saama oma päevase toitumisplaani, mis vastaks teie tegelikele vajadustele. Väga palju selliseid keskusi pole, kus antud probleemidega tegeletakse. Tallinnas saaks pöörduda keskusesse "Sensus" ning toitumisnõu osas saaksite Tallinnas tulla minu vastuvõtule. Tartus on TÜ Psühhiaatriakliinikus toitumishäiretega tegelev üksus.
Heade soovidega,
dr. Ehala