Päeva jooksul söödavad kalorid 15.08.13 / Toitumine ja ülekaalulisus
Külastaja küsib:
Tere!
Minu küsimus on siis järgmine: olen 14-aastane tüdruk, kaalun 48 kg ja olen 157 cm pikk. Kas minu päevane energiavajadus peaks olema isegi täiesti passiivsel päeval umbes 1600 kcl ega tohiks jääda alla selle? Vahel lihtsalt on päevi, mil ma midagi teha ei jõua, vedelen voodis, loen ja teen teisi tegevusi, mis ei vaja pingutusi. Siiski kän mõnel päeval ka jooksmas ja teen kõhulihastele mõeldud harjutusi.
Lugupidamisega ja ette tänades!
Arst vastas:
Kristel Ehala-Aleksejev
dr Kristel Ehala-Aleksejev
Arst-toitumisterapeut
Tartu Ülikooli Kliinikum
Tere.
Kuna tegu on kasvueaga ning kindlasti lisandub veel pikkust, siis selleks et tagada kehale kõik vajalik ei soovitaks ma küll päevast energiahulka vähendada. Kirja põhjal soovitan pigem pöörata tähelepanu sellele, et igapäevane füüsiline koormus ei jääks liialt napiks.
Heade soovidega, dr.Ehala