Madal kehakaal 13.08.13 / Toitumine ja ülekaalulisus
Külastaja küsib:
Minu mure on see, et ma kaalun liiga vähe ja kaal pigem langeb. Söön tihti, aga küllaltki vähe korraga. Füüsilist koormust ei ole. Samas on hakanud kergesti tekkima ka sinikad. Veri on korras!
Milles võib asi olla ja kas need kehakaal ja sinukad võivad võivad omavahel seotud olla?
Pikkust on mul 168 cm ja kehakaal kõigub 45 ja 47 kg vahel.
Mis toiduaineid peaksin eelistama, et kehakaalu tõsta?
Arst vastas:
Kristel Ehala-Aleksejev
dr Kristel Ehala-Aleksejev
Arst-toitumisterapeut
Tartu Ülikooli Kliinikum
Tere.
Kirjutate, et pidasite toidupäevikut, kuid sellest polnud abi. Minu küsimus on, et kas arvutasite kokku kui palju saate päevas toiduga energiat, palju kulutate? See on esmane samm. Järgmiseks peate leidma kui palju on teie päevane täpne energiavajadus. Teadmata küll teie kohta midagi täpsemalt, julgen siiski liigikaudselt pakkuda, et teie päevane kaloraaž ei tohiks olla alla 2000 kcal/p. Te võite süüa päevas mitu korda ja väikeste portsude kaupa, kuid oma energiavajaduse peate kätte saama. Tooge toidusedelisse juurde pähkleid-seemneid-kuivatatud puuvilju. Jälgige, et saaksite toiduga piisavalt valku (kodujuust, kohupiim, kala, oad-läätsed, jmt). Sinikate kerge teke võib olla viide mõningate ainete puudusest organismis, kuid võib olla ka täiesti iseseisev nähtus. Kui tervis korras, aga kaaluprobleemid süvenevad soovitan siiski mõne spetsialistiga nõus pidada.
Parimatega, dr.Ehala