Kuidas alla võtta? 04.06.13 / Toitumine ja ülekaalulisus
Külastaja küsib:
Tere!
Minu probleem on, et ma olen 12 a vana, kaalun 64 kg ja olen 164-166 cm pikk. Kuidas võtta alla, kui ma käin 6x nädalas trennis (3x korvpallis ja 3x tantsimas. Kokku 8h). Teine küsimus oleks, et kuidas hoiduda magusast ja rämpstoidust?
Arst vastas:
Kristel Ehala-Aleksejev
dr Kristel Ehala-Aleksejev
Arst-toitumisterapeut
Tartu Ülikooli Kliinikum
Tere.
Kui juba küsimus on rämpstoidu ja magusa kohta, siis oletan, et üks suur probleem on maetudki siia. Ühtegi erilist nippi mul välja pakkuda pole. Kõiige mõistlikum on panna endale reeglid. Näiteks üks väike maiustus päevas. Kindlasti tuleks jälgida, et maiustusi ei söödaks tühja kõhuga, sest siis langeme tavaliselt kõik liialdustesse. Soovitan lugeda läbi ka teised samaealistelt tulnud kirjad ning nende vastused. Usun, et sealtki saab mõningaid vajalikke näpunäiteid. Toitumine ja liikumine peavad käima käsikäes, vaid sel juhul saame soovitud tulemusi.
Kena suve soovides,
dr.Ehala