Ülekaalulisus 01.06.13 / Toitumine ja ülekaalulisus
Külastaja küsib:
Ma olen 12aastane tüdruk(käin 6 klassis,pikkus 168) ja ma kaalun 73,5 kg(enne trenni) ja nüüd käisin ma trennis(jooksin ja kõndisin) ja kui koju jõudsin, kaalusin ma uuesti ja siis kaalusin ma 75,5 kg. Miks ma 2 kilo juurde võtsin? Kuigi ma pärast trenni ei söönud midagi, vaid jõin puhast vett. Kas ma olen oma pikkuse ja vanuse poolest ülekaaluline? Missugune oleks minu vanuse poolest normaalkaal?
Arst vastas:
Kristel Ehala-Aleksejev
dr Kristel Ehala-Aleksejev
Arst-toitumisterapeut
Tartu Ülikooli Kliinikum
Tere.
Minu küsimus on, et kas kaalusite end sama kaaluga. Kui ei, siis võib probleem olla hoopis kaaludes. Muul juhul ei oska konkreetset seletust pakkuda. Vaevalt et te trenni käigus 2l vett jõite.
Kui küsite ülekaalu kohta, siis on tegu väikese ülekaaluga. Kaalunumber võiks ka 6-ga alata. Kuna ees on kasvuiga, siis on oluline jälgida, et kaalu juurde ei tuleks.
Kena suve,
dr.Ehala