Noorel ülekaal 01.06.13 / Toitumine ja ülekaalulisus
Külastaja küsib:
Ma olen 12aastane tüdruk, sügisel saan 13 ja minu mure on selles, et ma kaalun 73,6kg ja kas ma saan kaalu üldse trenniga alla? Ma olen kogu aeg olnud selline paksemat sorti. Ma kardan, et kaal ei lähe sügiseks alla, sest meil koolis on klasside kaalumine ja ma kardan seda.
Arst vastas:
Kristel Ehala-Aleksejev
dr Kristel Ehala-Aleksejev
Arst-toitumisterapeut
Tartu Ülikooli Kliinikum
Tere.
Olen viimasel poolel aastal saanud palju analoogilisi kirju just samaealistelt noortelt ning soovitan seetõttu lugeda läbi juba varasemalt antud vastused, kus kõik esmavajalik välja toodud. Oluline on ennast jälgida ja kõige parem on vähemalt kuu-paari jooksul pidada ka päevikut, kuhu söödu kirja saab. Samamoodi tuleb pilk peal hoida liikumisel. Me ei pea sageli oluliseks väikesi vahepalu mõne kommi või küpsise näol, mõeldes et mis see ikka teeb. Sama on lugu liikumisega. Selleks, et meie keha rasvapõletajad ehk siis lihased saaks oma tööd teha, tuleb neid liikumises hoida. Kui aga kõik saab must-valgel kirja võib selguda, et toidukogused on vajadustest suuremad ning päevane liikumine väga vähene. Esimene mida teile soovitan on füüsiliselt aktiivne suvi ning toidulaual palju värsket köögivilja, salateid ning marju-puuvilju.
Heade soovidega,
dr.Ehala